Drukuj w PDF
Cena
- Oferta zawarta w niniejszym katalogu została opracowana na podstawie zebranych informacji i stanu prawnego
aktualnych w dniu 17.08.2009 r. Podane w ofercie ceny biletów wstępu, imprez fakultatywnych itp. są orientacyjne i
mogą ulegać znacznym, sezonowym zmianom.
- Cena imprezy nie obejmuje innych kosztów, niż podane w ofercie, a w szczególności takich opłat dodatkowych jak
np.: kosztów biletów wstępów, opłat klimatycznych, transportu miejskiego, zwyczajowych napiwków, napojów do posiłków
zamawianych u kelnera itp.
- Cenę zniżkową dla dziecka stosuje się, gdy jest ono zakwaterowane z co najmniej dwoma osobami pełnopłatnymi.
- W przypadku dokonania rezerwacji zbiorowej i rezygnacji któregoś z uczestników z udziału w imprezie, Almatur
zmuszony będzie do ponownej kalkulacji ceny dla pozostałych osób (jeśli rezerwacja dotyczyła oferty, gdzie cena
kalkulowana była w zależności od np. ilości osób w pokoju). Osoby podróżujące samotnie, które nie wykupiły pokoju
jednoosobowego mogą być dokwaterowane do innych uczestników imprezy (tej samej płci).
- Jeżeli na kilka dni przed rozpoczęciem imprezy Almatur dysponuje jeszcze wolnymi miejscami zdarza się, że są one
sprzedawane po obniżonej cenie w ramach oferty "Last Minute". Uczestnikom, którzy wykupili ofertę po cenach
katalogowych nie przysługuje obniżka ceny w związku z późniejszą ofertą "Last Minute".
Program
- Uczestnicy wyjazdów znajdują się pod opieką pilota w czasie podróży i rezydentów lub przedstawicieli biura
miejscowego w czasie pobytu. Są oni odpowiedzialni za prawidłowy przebieg imprezy, zapewnienie opłaconych świadczeń
oraz pomoc w sytuacjach losowych. Rezydenci są obecni przy kwaterowaniu grup w hotelach, a w pozostałym czasie można
się z nimi skontaktować pod czas dyżurów. O miejscu i godzinach dyżurów uczestnicy są informowani pod czas spotkań
informacyjnych.
- Almatur zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności realizacji programu lub do rezygnacji z niektórych punktów
programu, jeżeli będzie to uzasadnione z powodu działania lub zaniechania Uczestnika, działania lub zaniechania osób
trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można
było przewidzieć ani uniknąć, albo siły wyższej.
- Polscy piloci i wychowawcy nie są uprawnieni do przewodnictwa po wnętrzach muzealnych oraz innych miejscach
zastrzeżonych prawem danego kraju dla licencjonowanych przewodników - Imprezy fakultatywne pozwalają połączyć
wypoczynek z poznaniem odwiedzanego kraju, jego kultury i mieszkańców. Organizowane są na miejscu pobytu naszych
turystów przez biura miejscowe. Opiekunowie udzielają wszystkich informacji i porad dotyczących wyboru. W ofercie
Almaturu podawany jest, jedynie w celach informacyjnych, orientacyjny program i ceny najbardziej typowych imprez.
Uczestnictwo w imprezach fakultatywnych jest dobrowolne i nie jest objęte umową z Almaturem. Almatur nie gwarantuje
także, że wszystkie podane imprezy fakultatywne się odbędą, gdyż do realizacji może być wymagana minimalna ilość
chętnych, określona przez miejscowe biuro.
Transport autokarowy
- Wszystkie autokary wykorzystywane przez Almatur posiadają rozkładane siedzenia, radiomagnetofon i mikrofon oraz
wyposażenie dodatkowe, wymienione w ofercie.
Podczas przejazdów krajowych możliwe są przesiadki. W przypadku bardzo małej ilości zainteresowanych (mniej niż 5
osób), Almatur zastrzega sobie prawo odwołania dojazdów z danej trasy lub miejscowości do 7 dni przed datą rozpoczęcia
imprezy. Uczestnik, któremu odwołano dojazd ma prawo wyboru innego miejsca wyjazdu, na trasie realizowanej przez
Almatur, za zwrotem całości wpłaconej wcześniej dopłaty za miejsce wsiadania.
- Miejsce wsiadania należy określić w momencie podpisania umowy. Almatur nie odpowiada za ewentualne komplikacje,
mogące wyniknąć ze zmiany przez Uczestnika deklarowanego miejsca rozpoczęcia podróży. Zmiana miejsca wsiadania może
nastąpić nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem imprezy.
- Godziny odjazdów i przyjazdów mogą ulec zmianom spowodowanym warunkami atmosferycznymi, sytuacją na drogach i
przejściach granicznych lub inną siłą wyższą. Almatur dołoży wszelkich starań, aby przyjazdy i odjazdy odbywały się
zgodnie z rozkładem jazdy, nie może jednak tego zagwarantować.
- Na miejsce zbiórki należy się zgłosić minimum 10 minut przed planowanym odjazdem autokaru. Miejsca w autokarach
przydzielane są według kolejności zgłoszeń, w miarę możliwości z uwzględnieniem życzeń Uczestników. Miejsca wskazuje
Uczestnikom pilot w momencie wsiadania do autokaru docelowego.
- Na pokładzie autokarów obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów i spożywania alkoholu. Biorąc pod uwagę
bezpieczeństwo pasażerów oraz komfort podróżowania prosimy o spożywanie posiłków oraz ciepłych napoi w trakcie
postojów autokaru.
- Możliwość korzystania z toalet w autokarach ze względu na ich mała pojemność oraz komfort podróżowania jest
ograniczona do sytuacji nadzwyczajnych.
Prosimy o korzystanie z toalet publicznych podczas przerw w podróży i zabranie ze sobą drobnych monet na związane z
tym płatności.
- Na trasie przejazdu autokaru z Polski do miejsca docelowego za granicą, średnio co 3-4 godziny organizowane są
postoje, jeśli tylko jest możliwe - na parkingach z toaletą i barem. Czas postoju wynosi od 20 do 45 minut.
Sugerujemy więc zabranie ze sobą niewielkiej ilości waluty krajów tranzytowych.
Przy niektórych, dłuższych trasach przewidziane są dłuższe postoje (na posiłek). Jeśli miejsce takich postojów jest
określone, to w ofercie podano ich miejsce i sugerowaną ilość potrzebnych dewiz. W pozostałych przypadkach proponujemy
zabranie na ten cel waluty krajów tranzytowych, przy założeniu, że ceny posiłków w zajazdach w krajach zachodnich to
równowartość 10-12 EUR, a w pozostałych krajach 8-10 EUR.
- Prosimy upewnić się, czy po zakończeniu podróży nie został pozostawiony w autokarach lub innych środkach
transportu bagaż osobisty (przewożony pod nadzorem pasażera) oraz zasadniczy (w tym sprzęt sportowy) - przekazany
obsłudze autokaru.
- W przypadku wyjazdów autokarowych ilość bagażu ograniczona jest do jednej sztuki bagażu zasadniczego (max. 20 kg)
oraz jednej sztuki bagażu podręcznego (do 5 kg) na osobę, w wymiarach nie przekraczających zwyczajowych norm. Dla
wyjazdów narciarskich dodatkowo 1 komplet sprzętu na osobę (narty lub deska/kijki/buty), ale łącznie z bagażem nie
więcej niż 25 kg. Obsługa autokarów
ma prawo odmówić zabrania bagażu, który przekracza te limity. Każdy bagaż zasadniczy i sprzęt przekazywany obsłudze
powinien być podpisany imieniem i nazwiskiem właściciela.
- W przypadku imprez samolotowych informacje dotyczące bagażu znajdują się w części opisowej każdej oferty.
- Każdy uczestnik imprezy lotniczej obowiązany jest do skontaktowania się z Almaturem w celu potwierdzenia godziny
wylotu w tygodniu poprzedzającym imprezę. Odprawa bagażowa na lotnisku rozpoczyna sie na dwie godziny przed planowaną
godziną wylotu. Bilety lotnicze wydawane są na lotnisku przez przedstawiciela Almaturu i obejmują przelot tam i z
powrotem. Bilety należy zachować na przelot powrotny.
- Obsługa może odmówić zabrania na pokład samolotu lub autobusu osób nietrzeźwych.
- Pasażerowie zobowiązani są do przestrzegania wskazań kierowców i personelu pokładowego w zakresie dotyczącym
bezpieczeństwa i organizacji przewozu lub przelotu.
- W przypadku dojazdu Uczestników na miejsce pobytu własnym środkiem transportu, dokumentem potwierdzającym
wykupienie określonych świadczeń jest voucher, który to po przyjeździe na miejsce pobytu Uczestnik przedstawia w
miejscu określonym na voucherze (recepcja, biuro miejscowe, rezydent, pilot itp.) Voucher jest jedynym dokumentem
uprawniającym Uczestnika do otrzymania świadczeń, które są w nim zawarte.
- W przypadku imprez samolotowych godziny wylotów mogą ulec znacznym zmianom z powodu warunków atmosferycznych,
strajków oraz zmian rozkładów lotów.
- Podczas przelotu uczestnicy znajdują się pod opieką personelu pokładowego.
Po odprawie celnej w kraju docelowym powita uczestników przedstawiciel biura i skieruje do odpowiednich autokarów i
mikrobusów.
- W przypadku zaginięcia lub uszkodzenia bagażu podczas przelotu należy niezwłocznie, przed opuszczeniem portu
lotniczego poinformować o tym władze lotniska oraz wypełnić protokół zgłoszenia szkody lub zaginięcia bagażu.
Ewentualne szkody powstałe podczas transferu lotniczego będą usuwane zgodnie z przepisami prawa lotniczego.
- W portach wylotowych bagaż podręczny jest dokładnie sprawdzany przez służby lotniska. Nie wolno zabierać w nim
przedmiotów uznawanych za niebezpieczne, takich jak na przykład: noże, nożyczki, scyzoryk, pilniczki do paznokci.
Aby uniknąć utraty tego typu przedmiotów zalecamy umieszczenie ich w bagażu głównym.
Zakwaterowanie
- Standard hoteli wyznaczony jest ilością gwiazdek posiadanych przez dany hotel, zgodnie z przepisami danego kraju.
Stąd hotele z taką samą ilością gwiazdek w różnych krajach mogą różnić się standardem i wyposażeniem pokoi.
Najczęściej występujące w ofercie hotele *** i ** to obiekty o przyzwoitym, standardzie, posiadające pokoje z
łazienkami i dodatkowym wyposażeniem.
- Hotele i pensjonaty turystyczne-to obiekty o średnim standardzie. Urządzone w sposób funkcjonalny, z prostym
wyposażeniem w niezbędne sprzęty. Posiadają pokoje 2, 3, 4 osobowe z łazienką. Czasem łazienki na korytarzu.
- Apartamenty to samodzielne mieszkania wakacyjne. Składają się z jednego lub dwóch pokoi, łazienki oraz aneksu
kuchennego wyposażonego w kuchenkę,
lodówkę oraz podstawowe naczynia, gdzie można samodzielnie przygotowywać posiłki. Należy zabrać ze sobą środki
czystości i ręczniki.
- Opis rodzaju zakwaterowania, infrastruktury oraz wyposażenia pokoi znajduje się w ofercie. W większości hoteli i
apartamentów doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15.00, a kończy o godzinie 9.00. Turyści udający się na imprezę
transportem zorganizowanym podczas oczekiwania na zakwaterowanie oraz po wykwaterowaniu w ostatnim dniu pobytu
składają bagaże w miejscu wskazanym przez pilota.
- W większości krajów obowiązuje zakaz wnoszenia na teren hotelu artykułów spożywczych i napojów zakupionych poza
hotelem.
Posiłki
- Ilość i rodzaj posiłków określone są w opisie świadczeń danej imprezy. Występują tam m.in. następujące rodzaje
posiłków:
- śniadanie kontynentalne - składa się przeważnie z pieczywa, masła, miodu, dżemu oraz kawy lub herbaty,
- śniadanie kontynentalne rozszerzone - do śniadania kontynentalnego turyści otrzymują dodatkowo np.: wędliny
lub ser, ew. jajko albo pasztet itp. Czasami podawane jest ciepłe danie (jajecznica, parówki itp.),
- śniadanie pełne - obfi te śniadania z dużym wyborem potraw. Zwykle podawane w formie bufetu
- obiad składa się z pierwszego dania (w zależności od kraju może to być: zupa, makaron z sosem, bulion itp),
drugiego dania (ziemniaki, frytki, ryż, makaron, mięso, ryba, kurczak, sałatki itp.) i czasami deseru (lody, ciasto,
owoce w zalewie itp.),
- kolacja składa się przeważnie z pieczywa, wędlin, sera, masła, dżemu, miodu,
- ciepła kolacja zwana również obiadokolacją składa się z menu podobnego jak przy obiedzie.
- Napoje do posiłków (poza śniadaniami) są dodatkowo płatne, chyba, że oferta przewiduje inaczej.
- Sposób podawania potraw został w ofercie określony następująco:
- posiłki serwowane: obsługa turystów odbywa się przez kelnerów (czasami możliwość wyboru z 2, 3 zestawów o ile
tak mówi oferta),
- bufet: większość lub wszystkie potrawy są pobierane indywidualnie przez gości, bez ograniczeń ilościowych. We
wszystkich obiektach obowiązuje zakaz wynoszenia potraw poza obręb restauracji.
Ubezpieczenie
- Każdy uczestnik imprezy organizowanej przez Almatur jest ubezpieczony na mocy podpisanej umowy generalnej z
ubezpieczycielem w zakresie podanym w "Warunkach uczestnictwa". Przed podpisaniem umowy uczestnik ma obowiązek
zapoznania się z "Ogólnymi warunkami ubezpieczenia", które zostaną mu udostępnione przez sprzedawcę. Polisę grupową
posiada pilot imprezy.
- Uczestnik musi spełnić wymogi zdrowotne, umożliwiające uczestnictwo w danej imprezie w sposób nie zagrażający
życiu i zdrowiu jego samego lub innych uczestników imprezy.
- Ubezpieczenie zawarte w cenie imprezy obejmuje również następstwa chorób przewlekłych. Uczestnicy cierpiący na
choroby przewlekłe muszą jednak przed wyjazdem uzyskać zgodę i zalecenia swojego lekarza. Almatur nie zapewnia
lekarstw i środków medycznych stosowanych przy chorobach przewlekłych i chronicznych.
- Ubezpieczenie zawarte w cenie imprezy odbywającej się w Polsce nie obejmuje kosztów leczenia, w tym zakupu
lekarstw.
- Dodatkowe informacje w sprawie ubezpieczeń mogą Państwo uzyskać w przedstawicielstwach Signal Iduna S.A na terenie
całego kraju, w biurach Almaturu oraz na stronie internetowej www.almatur.pl.
- Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na przechowywanie pieniędzy, telefonów komórkowych i innych przedmiotów
wartościowych w czasie trwania imprezy. Powinny one być zawsze noszone w sposób bezpieczny przy sobie, a podczas
pobytu w obiektach zakwaterowania zalecamy aby gotówka, biżuteria, kamery i inne cenne rzeczy posiadane przez
uczestników były przechowywane w sejfie hotelowych. Należy również zwrócić uwagę przed każdym opuszczeniem pokoju
hotelowego, aby jego drzwi i okna pozostawały zamknięte.
- Ubezpieczenie bagażu obejmuje tylko rzeczy osobiste (ubrania i kosmetyki).
Ubezpieczenie to nie obejmuje zniszczenia walizki/torby podróżnej, zniszczenia lub utraty sprzętu foto - video lub
komputerowego, oprogramowania komputerowego, biżuterii, pieniędzy oraz dzieł sztuki.
- Zalecamy zawarcie dodatkowego ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Przedmiotem tego ubezpieczenia są koszty
poniesione przez ubezpieczonego w związku z rezygnacją z imprezy z przyczyn losowych, niezależnych od ubezpieczonego.
Ubezpieczenie to jest dobrowolne i nie jest objęte ceną imprezy. O szczegółach dotyczących tego rodzaju ubezpieczenia
poinformują Państwa sprzedawcy, u których można również nabyć polisę.
Postępowanie w przypadku leczenia szpitalnego, konieczności zorganizowania transportu do Polski lub innych
sytuacji, które wymagają uzyskania zgody Centrali Alarmowej
- niezwłocznie powiadomić Centralę Alarmową: telefon czynny całą dobę: (48 22) 864 55 26, fax.: (48 22) 575 95 75
- podjąć współpracę z Centralą Alarmową w celu wyjaśnienia wszelkich okoliczności powstania nagłego zachorowania lub
nieszczęśliwego wypadku,
- stosować się do zaleceń Centrali Alarmowej, udzielając informacji i niezbędnych pełnomocnictw,
- uzyskać dokumentację lekarską, stwierdzającą rozpoznanie (diagnozę lekarską), uzasadniającą konieczność
prowadzenia sposobu leczenia, a także inne dokumenty związane z zaistniałym zdarzeniem.
Postępowanie w przypadku wizyty ambulatoryjnej za granicą
Poszkodowany powinien uzyskać od lekarza:
- oryginał rachunku,
- potwierdzenie dokonania opłaty kosztów wizyty (np. kwit kasowy, pieczątkę na rachunku),
- zaświadczenie zawierające diagnozę lekarską.
Jeżeli koszty leczenia nie przekraczają kwoty 100 EUR to Ubezpieczony jest zobowiązany osobiście je pokryć. SIGNAL
IDUNA po przedłożeniu wszystkich wymaganych dokumentów wypłaci świadczenie z tytułu zwrotu poniesionych kosztów.
Komplet dokumentów wraz z wypełnionym zgłoszeniem szkody (uzyskany od pilota - rezydenta lub wydrukowany ze strony
internetowej: www.signal-iduna.pl,) poszkodowany powinien przesłać w terminie do 5 dni od daty powrotu do Polski na
niżej podany adres:
SIGNAL IDUNA Polska TU SA Zespół Likwidacji Szkód Turystycznych, ul. Jasna 14/16a, 00-041 Warszawa. Szczegółowych
informacji udzielają piloci, rezydenci oraz sprzedawcy.
Informacje zdrowotne
- W żadnym z proponowanych przez Almatur krajów nie występują specyficzne zagrożenia zdrowotne i nie są wymagane
szczepienia ochronne. Należy zawsze jednak pamiętać o zachowaniu minimum sanitarnego jak mycie rąk przed jedzeniem,
mycie owoców czy picie tylko butelkowanej wody mineralnej.
- O zasadniczych zmianach dotyczących ewentualnych wymogów sanitarnych bądź zdrowotnych będziecie Państwo
informowani przez sprzedawców oferty.
Aktualne informacje uzyskać można również w Informacji Konsularnej MSZ pod numerem telefonu 0 22 - 523 94 51 lub na
stronach internetowych pod adresem www.msz.gov.pl. Serwis internetowy dotyczący ochrony zdrowia znajduje się pod
adresem www.sidoz.ids.pl
Informacje wizowe i paszportowe
- W większości odwiedzanych krajów wymagane jest, aby paszport byt ważny minimum 6 miesięcy od dnia przekroczenia
granicy. Paszporty w Polsce są wydawane przez Wydziały Spraw Obywatelskich Urzędów Wojewódzkich. Okres
oczekiwania na paszport wynosi ok. 4 tygodni. Uczestnik imprezy w przypadku kradzieży lub zagubienia paszportu lub
innych dokumentów związanych z podróżą powinien natychmiast o tym fakcie zawiadomić przedstawiciela biura oraz zgłosić
się do najbliższego konsulatu lub ambasady polskiej na terenie kraju pobytu. Koszty wydania paszportów, wiz oraz
paszportów tymczasowych pokrywa uczestnik wg. obowiązujących stanach konsularnych.
- W Europie konieczność posiadania wizy obowiązuje przy wyjazdach do Białorusi, Rosji i Turcji. Aktualne informacje
na temat przepisów wizowych można znaleźć w informacji MSZ na stronie www.msz.gov.pl
- Praktycznie do każdego kraju turysta może wwieźć przedmioty których ilość i przeznaczenie nie wskazują na cel
handlowy.
- O ewentualnych zmianach dotyczących wymogów formalnych będziecie Państwo informowani przez sprzedawców oferty.
Dane osobowe
W związku z udostępnieniem danych osobowych Armaturowi do celów realizacji umowy informujemy, że zgodnie z ustawą z
dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 z późn. zm.) przekazanie danych
osobowych ma charakter dobrowolny, a osobie której dane dotyczą, przysługują prawa określone w ww. ustawie, w
szczególności prawo przeglądania przetwarzanych danych osobowych, poprawiania ich oraz kontroli ich przetwarzania.
Administratorem danych osobowych jest biuro Almatur wskazane w ofercie jako organizator imprezy. Jednocześnie
informujemy, że Armaturowi przysługuje z mocy ustawy prawo wykorzystania ww danych osobowych dla celów związanych z
marketingiem własnych produktów i usług, o ile osoba, której dane dotyczą, nie zgłosi w tym zakresie sprzeciwu. Każdy
uczestnik objęty ubezpieczeniem wyraża tym samym zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Ubezpieczyciela
danej oferty w związku z realizacją umowy ubezpieczenia zawartą przez Almatur z Ubezpieczycielem (zgodnie z zapisami
art. 25 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych).